Saturday 9 June 2012

Pertanyaan Menentang Daripada Seorang Non Muslim

Dua orang yang hampir dengan Nabi Muhammad meragukan kenabiannya & menolak memeluk Islam, iaitu isteri dan pak cik baginda?
Jika org terdekatnya tidak menerima Islam dan meragukan kenabiannya, bererti Islam itu banyak keanehan dan nabi muhammad pun aneh.


GILA !


Pertanyaan yang "kacang" namun mempunyai pengaruh yang tinggi dalam menggugat keteguhan iman seorang muslim yang kurengg ilmunya. hahaha.  Aku kagum dengan pemikirannya walaupun "kolot". Statement yang diketengahkan untuk menghancurkan muslimers dipatahkan kembali oleh beberapa orang rakan seagama. Ha3.


A : Ternyata ada hikmah di sebalik keraguan pak cik & hamba Nabi Muhammad SAW, yakni Abu Lahab & Ummu Jamil yang memusuhi bahkan melemahkan penegakan risalah Islam yang dibawa oleh anak saudaranya. Andai pada waktu itu penegakan risalah Islam tiada mendapatkan halangan apapun baik daripada pihak luar ataupun daripada pihak keluarga beliau sendiri, yang dikhuatirkan kelak di masa nanti Islam justeru didakwa oleh para non muslim, hanyalah ajaran adat buatan orang Arab.


B : I
ngat, anak dan isteri Nabi Nuh juga tidak percayakan khabar dari Nuh,

ayah Ibrahim penyembah berhala juga tidak mempercayai anaknya...
~Orang yahudi juga tidak percaya kebenaran Jesus.. hinggakan mereka beramai2 mencari Jesus untuk dibunuh di kayu salib...

Konklusinya Jesus jauh lebih aneh kan... tapi bukan begitu cara berfikirnya hai kawan yang hansome...
Berbual logik itu memang pelik, tapi begitulah garis Tuhan...

Kritikan untuk thread anda... isteri nabi itu malahan ialah orang pertama yang paling percaya kenabian Muhammad, pak ciknya juga percaya pada Muhammad, dia hanya enggan untuk menunjukannya di depan umat, tapi dia sangat percaya, sebab itulah pak cik beliau adalah salah satu tokoh utama yang membelanya mati-matian.

Baca sejarah biarlah lengkap ya kawan....

# Terlalu banyak musuh Islam di dunia ni, ingatlah musuh-musuh Islam hanya fokus mencari titik kelemahan Islam saja. Tak dapat dinafikan bahawa Islam ialah agama daripada Tuhan, sehingga mahu dibantah dengan cara apa pun tetap juga tak akan terbantahkan.