Sunday 10 June 2012

Semua Cantik :)

Thread kali ni aku nak sound golongan wanita okay. Untuk wanita ISLAM. Actually aku pun tak suka sound2 orang ni. Tapi teguran ini adalah untuk kebaikan awak dan saya. Hahaha gedik je. Saya tahu awak sangat suka bersolek. Kadang-kadang. awak sanggup dress up dalam bilik sorang-sorang kan?... hanya dengan alasan mahu snap picture untuk ditayangkan dalam PESBUK. Tak mengapalah sebab saya faham, awak memang kepingin dipandang cantik. Itu memang fitrah. Wanita mana pula yang ingin dipandang hodoh? Mana? Mana? Mana?

Tapi..............................

Awak kena tahu.....

Kecantikan awak bukanlah untuk tayangan free bagi lelaki ajnabi macam saya. Itu wanita murahan namanya dan tak sesuai dengan apa yang disyariatkan oleh agama kita. Betul tak?
Actually, boleh je awak nak tayang kecantikan awak tu, dengan syarat awak tutup aurat dengan sempurna, tidak bertabarruj dan dengan gaya yang sopan. Tapi keunikan awak ni dah tak special lah untuk sang suami kan? Sayangnyaa~

Humph... Awak post gambar-gambar awak yang tidak menutup aurat itu dalam facebook. Hukumnya haram berdosa sebanyak mata memandang. Manusia memang pandang remeh kan bab aurat? Lelaki sememangnya dijadikan Tuhan memandang indah kepada perempuan, buktinya ada di sini. Dan syahwat sememangnya satu makhluk yang berkuasa dalam diri seorang lelaki. Boleh jadi seorang lelaki ambil gambar awak, simpan dalam phone, print dan sebagainya, then mereka tunjukkan pada kawan-kawan and sebar-sebarkan. Jahat kan ? Tapi bukan saya tau! 

Hai, itu memang padanlah dengan wanita yang cantik macam awak. Pasti menjadi kegilaan ramai.

OH ! Macam mana pula dengan awak yang mengedit gambar? Saya tengok awak edit pic awak putih melepak. Dah mengalahkan orang korea kan? Cukuplah. Itu bukanlah hakikat kecantikan. Awak sebenarnya sedang berpura-pura dan berbangga dengan kecantikan yang dusta. Awak... ingatlah keayuan itu fana' dan semua orang akan menjadi tua :). Bahkan saya jua. Hmm, Tuhan tidak menilai kita melalui wajah dan rupa paras, tetapi melalui hati. :)

"Tidak mengapalah seandainya kau tidak memiliki wajah yang cantk untuk menjadi rebutan dan sebutan ramai manusia, asal kau punya akhlak yg baik yg menjadi kebanggaan agama, Allah dan rasulmu. itu sudah terlebih baik dan amat cantik." (Saidatina Khadijah)

Usahlah awak risau memikirkan kalau awak tak cantik, sebab awak akan cantik juga nanti di syurga. Betul tak?

Awak... Pernah tak awak terfikir.....?


Bagaimana keadaan facebook setelah awak meninggal dunia? Password pula hanya awak yang tahu dan gambar awak yang sexy-mexy tu pula akan abadi dalam facebook sampailah dunia kiamat. Macam mana dengan saham? Awak telah menabung dosa selama itu. Dan yang pasti gambar-gambar awak tu tak mungkin akan menyelamatkan awak daripada azab kubur kan? Boleh saja awak mati setelah ini, bahkan ketika sedang membaca thread ni pun awak boleh meninggal dunia. Seram tak?

Jadi... melalui tulisan ini saya mahu awak berfikir, manakah jalan yang awak akan ikut. Fikirlah dan jangan mencampakkan diri kamu ke dalam kebinasaan. ^_^

# Huu~ Portugal kalah 1-0 dengan German T-T