Sunday 18 March 2012

Carta Cinta





Markah GEOGRAFI saya teruk
Tapi kukatakan padamu
Engkau TERLETAK rapi di hatiku

Ingatan SEJARAH saya kurang
Tapi masih dapat kuKISAHkan
Ketika pertama kali kuberjumpa dirimu

Rekod KIMIA saya merah
Namun aku tahu bagaimana REAKSI
Dalam hatiku saat melihat senyumanmu


Saya kurang pandai dalam hal FIZIK
Tapi saya dapat jelaskan
KEAMATAN jernihnya cahaya kedua mataku
Saat keduanya melihatmu

Aku bodoh dalam SEGALA HAL
Namun dapat kukatakan pada semua orang
Bahawa aku sanggup mengatakan semua hal
Jika itu berkaitan TENTANG DIRIMU

I am bad in ENGLISH But I still can say:
I LOVE YOU FULL



Aku memang mencintaimu sepenuh jiwa ragaku
Namun Aku lebih mencintai Allah & Rasul-ku

“TIDAK BERIMAN seorang kalian hingga aku lebih dicintai daripada orang tuanya, anaknya & seluruh manusia.”
(HR Bukhari & Muslim)

Tak layak bagi manusia mencintai makhluk lebih daripada PENCIPTAnya.